Patriot.nu - kan ni verkligen mena allvar?


Bild ur "Sex på kartan", undervisningsfilm från RFSU & UR

För ett tag sedan fick jag en länk till en nationalistisk motståndsrörelses hemsida, nämligen Partiot.nu. Jag hade aldrig hört talas om hemsidan förut, så jag bestämde mig för att se efter vad den handlade om. Vännen jag fick länken av ville mest av allt visa hur skrämmande hemsidan är och vilken typ av åsikter och ideologier som figurerar där. Jag råkade komma över en artikel som fanns upplagd av en man vid namn Henrik Pihlström, om en ny sexualkunskapsfilm som gjorts i utbildningssyfte, med hjälp av RFSU och UR (http://www.ur.se/id/161302). 

Filmen "Sex på kartan" är animerad och visar berättelsen om Abdu och Melody, två högstadieelever som har en sexuell relation. (Viktigt att påpeka är att man inte får reda på någonting om karaktärernas etnicitet, det enda man får veta är deras hudfärg.) Filmen tar även upp homosexualitet och samkönade relationer. Detta rimmar inte väl med Patriot.nu och deras värderingar. Artikeln från Patriot.nu (http://patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1664) är i sig inte speciellt uppseendeväckande, även om den genomsyras av en nedlåtande ton. Det som skrämmer mig mest är kommentarerna till artikeln. Jag ska dra några exempel:

”Naturvidrigt!
Inskickad: 2011 01 04
Allt som är sjukt, vidrigt och avvikande, det lyfter man fram idag och försöker "normalisera", men en dag, om detta tillåts fortgå så kommer dessa brott mot naturen att straffa mänskligheten skoningslöst och brutalt!

Svik inte ditt ursprung.
Var en stolt nordisk man/kvinna.
bli en del av Motståndsrörelsen.

Hell Lund!

/Jeff Hede”



” Motbjudande!
Inskickad: 2011 01 06
Ytterst vidrigt och motbjudande. Man behöver bara tänka på alla sexualbrott som utförs av....ja ni vet själva, så blir det extra vidrigt att se något dyligt. Naturvidrigt!!!

/Jan”



” Fy!
Inskickad: 2011 01 05
Ser obehagligt ut och den filmen borde ju inte visas till Sveriges framtid, för den strider ju emot rashygien och nationalistisk fostran.
Nu måste ni gå ut och informera på gator och torg emot detta så att alla får upp ögonen hur galet det är, och dessutom så är väl info som filmen vill ge förbjudet under 18 år.
Det ser ut som en våldtäkt med pepparkakspojken på den vita kvinnan, vad är det för sionistpropaganda som dyker upp.

/molly”

 

 

Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan ha en sådan öppet kränkande och nedvärderade människosyn. I mina ögon är det självklart att sexualundervisningen ska ta upp homosexualitet. Jag kan heller inte förstå hur man kan reagera så häftigt på att människor med olika hudfärg har en relation, än mindre hur det kan ses som någonting avvikande. De vet ingenting om karaktären ”Abdu”, förutom att hans hudfärg. Ändå går de så långt i sina anklagelser att han kallas våldtäktsman.

Jag kan inte låta bli att gå runt med en påträngande obehagskänsla när jag läser de här kommentarerna. Inför okunskapen, människosynen och framförallt att de framförs i det offentliga med människor som kan läsa och påverkas i det oändliga. Att människor med sådan fascistisk syn kan sitta jämte mig på bussen, stå bakom mig i kassan på ICA, eller kanske ha gått i min gamla högstadieklass. De kan cirkulera på rasistiska hemsidor och forum och sprida sin skräckpropaganda utan följder. Givetvis är jag för yttrandefrihet, men kommentarer som dessa gör mig uppriktigt sagt livrädd. Jag vill samla dem alla i en papperskasse och slänga den i en container, märkt ”brännbart”.

Det fungerar inte så, man måste lära sig att det inte finns några genvägar som kan undanröja rasism. Människor som Patriot.nu och dess anhängare bevisar än en gång att UMR och liknande organisationer måste få finnas till och få göra det vi gör bäst. Därför vill jag uppmana alla som inte redan är medlemmar i UMR att bli det. Vi behövs.

/Michaela

Kommentarer
Postat av: DD

Patriot är inte enssamma om att ha obehagliga kommentarer. Politiskt Inkorrekt har oxå problem med extrema kommentarer och Kent Ekeroths bloggs kommentarsystem är modererad(han läser de innan de publicerats) och där händer det att ren HMF kommer igenom.

2011-01-16 @ 16:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0